پرورش ماهی تیلاپیا در سیستم بیوفلاک

توسعه آبزی پروری نیازمند روش های نوینی نظیر بایوفلاک است که بطور هم زمان پرورش متراکم و حداکثر استفاده از منابع را با کمترین خسارت به محیط زیست و بالا ترین سود اقتصادی در پی داشته باشد. در سیستم بیوفلاک جامعه میکروبی توسعه یافته، فلاک را تشکیل می دهد.

رایگان
تعداد جلسات:
2 جلسه
طول هر جلسه:
60 دقیقه
هزینه دوره:
رایگان
افزوده شده در:
شنبه 19 مهر 1399
دسته بندی:
آموزش‌های درون سازمانی
وضعیت:
منتشر شده

محتوای دوره

توسعه آبزی ­پروری نیازمند روش­های نوینی نظیر بایوفلاک است که بطور هم­زمان پرورش متراکم و حداکثر استفاده از منابع را با کمترین خسارت به محیط زیست و بالا ترین سود اقتصادی در پی داشته باشد. در سیستم بیوفلاک جامعه میکروبی توسعه یافته، فلاک را تشکیل می دهد که شامل باکتریها، پروتوزوآ، پلانکتون های جانوری و سایر میکروارگانیسم ها است. در سیستم بیوفلاک از طریق بالا بردن نسبت کربن به نیتروژن و افزایش جذب آمونیوم توسط جوامع میکروبی از تجمع مواد سمی نیتروژنی جلوگیری می گردد. محصول جانبی این سیستم رشد جامعه میکروبی و تولید پروتئین میکروبی است. ماهی و میگو از فلاک که حاصل بازچرخ پروتئین و استفاده مجدد از غذای اضافی است به عنوان غذای با کیفیت بالا استفاده می کنند.
در این سیستم برخلاف سیستم بازگردشی تصفیه مواد در درون استخر و توسط جامعه میکروبی صورت می گیرد و به این ترتیب باکتریها نقش مهمی در باز چرخ مواد زاید و تغذیه مکمل برای آبزی هدف دارند. برای تامین نیاز های آبزی هدف و جامعه میکروبی، غذا و در بسیاری از موارد مکمل های کربن و بیکربنات از خارج به سیستم وارد می شود در این سیستم، انرژی برای هوادهی یا اکسیژن رسانی و هم زدن بدنه آبی جهت معلق سازی اجتماع هوازی میکروبی مورد نیاز است. از مزایای این تکنیک می توان به کاهش مصرف آب، کاهش مصرف غذا، بهبود ضریب تبدیل غذایی، تولید محصول با کیفیت و سازگار با محیط زیست از طریق به حداقل رساندن خروجی آب کارگاه اشاره نمود.
برچسب‌ها: تیلاپیا بیوفلاک




این دوره را به دوستان خود معرفی کنید