نمک معمولی ابزاری مفید در آبزی پروری

کاربرد روزمره و پیشگیرانه از نمک معمولی می تواند از بروز بسیاری از مسائل در طول دوره پرورش تجاری و در هنگام نگهداشتن ماهیان آب شیرین با تراکم بالا جلوگیری کند.

رایگان
تعداد جلسات:
2 جلسه
طول هر جلسه:
60 دقیقه
هزینه دوره:
رایگان
افزوده شده در:
شنبه 28 آبان 1401
دسته بندی:
آموزش‌های درون سازمانی
وضعیت:
منتشر شده

محتوای دوره

بیشتر پرورش دهندگان ماهی از کاربردهای احتمالی نمک برای کاهش تلفات ماهی بی اطلاع هستند. در حقیقت، اغلب نمک دچار سو استفاده می شود یا اینکه خیلی دیر و اغلب در دوزهای بسیار کم و بی اثر و برای مدت زمان بسیار کوتاهی استفاده می شود. پرورش دهندگان ماهی می دانند که استرس و عفونت ناشی از دستکاری بیش از حد یا بدرفتاری با ماهیان در طی برداشت، انتقال، رقم بندی، آماده سازی برای حمل و نقل ماهی زنده و بسیاری از کارهای معمولی در طی فعالیت های مختلف می تواند ضررهای قابل ملاحضه ای ناشی از تلفات ماهیان ایجاد کند. برای پرورش دهندگان آبزیان، حمل و نقل ماهی به شکل زنده و ممانعت از تلفات ناشی از آن را می توان با بهبود روش های نگهداری و پیشگیری با استفاده از نمک معمولی به حداقل رساند.
برچسب‌ها: آبزی‌پروری نمک


سلمان ملک پور کلبادی نژاد
تحقیقات علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه بررسی فرآیندهای فیزولوژیک، بیولوژیک و سازگاری ماهیان با محیط های مختلف آبی با توجه به شوری ها، آلاینده ها و عوامل فیزیک و شیمیایی موثر برآن بویژه در سیستم های آبزی پروری، تکثیر و پرورش


این دوره را به دوستان خود معرفی کنید