اصول و مبانی سامان دهی و اصلاح ساختار صنایع تبدیلی کشاورزی کشور

آشنایی با شاخص های ارزیابی و روشهای مطالعه پتانسیل های لازم و ارائه راهبردهای ضروری جهت توسعه پایدار صنایع تبدیلی کشاورزی

رایگان
تعداد جلسات:
2 جلسه
طول هر جلسه:
120 دقیقه
اعطای گواهینامه:
بلی
هزینه دوره:
رایگان
افزوده شده در:
دوشنبه 14 شهریور 1401
دسته بندی:
آموزش‌های درون سازمانی
وضعیت:
منتشر شده

محتوای دوره


صنایع تبدیلی کشاورزی به عنوان حلقه اتصال حوزه‌های کشاورزی و صنعت، علاوه بر ارتقاء بهره وری تولید در بخش کشاورزی، سبب افزایش اشتغال، کاهش ضایعات و ارتقاء ایمنی و امنیت غذایی می باشد.
علی رغم جایگاه ممتاز کشور در تولید و دسترسی به محصولات مختلف و متنوع کشاورزی ، لیکن صنایع تبدیلی در سه دهه گذشته از رشد و توسعه متوازن و متناسبی برخوردار نبوده و سرمایه گذاری شایسته و مطلوبی دراین حوزه صورت نگرفته است. لذا ضرورری است که مطالعات جامع امکان سنجی و نیاز سنجی برای توسعه پایدار صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در کل کشور، بر اساس الگوی آمایشی و مبتنی بر " ظرفیت سنجی ، اولویت بندی و مکان گزینی مناسب"، اجرا گردد.
بدیهی است که ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ، می بایست بر مبنای مطالعه ای دقیق و جامع و مبتنی بر پتانسیلهای کشاورزی منطقه ای و با رویکردی آمایشی صورت پذیرد. تا بتواند ضامن توسعه پایدار کشاورزی منطقه باشد. زیرا در صنایع تبدیلی غیر آمایشی، اغلب، صنایعی در مکانی نامناسب و با ظرفیتی نامتناسب با پتانسیل نهاده های تولید، احداث می شوند، که نه تنها سبب تخریب محیط زیست می شوند، خود نیز دچار رکود شده و به موج مشکلات بعدی نظیر بیکاری می افزایند.
به همین دلیل هدف از این دوره آموزشی آشنایی با اصول و مبانی ساماندهی و آمایش صنایع تبدیلی مبتنی بر الگوهای توسعه پایدار کشاورزی کشور می باشد.



این دوره را به دوستان خود معرفی کنید