دوره مهارتی پرورش صدف خوراکی

در این دوره انواع صدفهای مهم خوراکی و تجاری، شناسایی زیستگاه ها و محل استقرار جمع آورها ، زمان انتقال صدفچه به مزارع ، مدیریت مزارع پرورش صدف در دریا و شناسایی موجودات مزاحم و شکارچی صدف ها آموزش داده می شود.

رایگان
تعداد جلسات:
2 جلسه
طول هر جلسه:
60 دقیقه
هزینه دوره:
رایگان
افزوده شده در:
چهارشنبه 24 آذر 1400
دسته بندی:
آموزش‌های درون سازمانی
وضعیت:
منتشر شده

محتوای دوره

صدف های دوکفه ای از گونه های مهم ، تجاری و اقتصادی خلیج فارس می باشد که با پرورش آن می توان به ایجاد شغل در زمینه های مختلف و با صادرات گوشت صدف به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای کشور ارزآوری نمود . برای انجام این کار باید در زمان مناسب (فصل زادآوری) اقدام به جمع آوری صدفچه در دریا و یا تولید صدفچه در کارگاه تکثیرصدف بندر لنگه نمود . برای جمع آوری و پرورش صدف های دوکفه ای و پرورش آن در دریا اقدام به ساخت جمع آور و خرید تجهیزات اولیه و بررسی استقرار جمع آورها در دریا نمود تا صدفچه مورد نیاز استحصال گردد . پس از استحصال و جمع آوری صدفچه در زمان مناسب با اندازه طولی مناسب صدفچه به سبدهای پرورش صدف در مزارع صدف انتقال می گردد . از روش پرورش آویزانی و کفی جهت پرورش استفاده می گردد . جهت نیل به هدف اصلی مدیریت مزرعه بسیار با اهمیت و ارزشمند می باشد . برای سطح سلامت صدف های از بررسی آب محل پرورش صدف و گوشت صدف نمونه برداری باکتریایی می گردد. در نهایت دستورالعمل و مدیریت مزرعه بعنوان خروجی پروژه جهت کاربرد سرمایه گذاران بصورت کتابچه از طریق موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت .
در این دوره سعی به شناسایی صدفهای مهم خوراکی و تجاری، شناسایی زیستگاه ها و محل استقرار جمع آورها ، زمان انتقال صدفچه به مزارع ، مدیریت مزارع پرورش صدف در دریا و شناسایی موجودات مزاحم و شکارچی صدف ها آموزش داده می شود.
برچسب‌ها: صدف


حسین رامشی
حسین رامشی کارشناس ارشد شیلا ت ،مهارت در مورد تکثیر صدفهای دریایی ،خیار دریایی ، میکروآلگ، ماهی مرکب وماهیان زیتی
توانایی اجرای دوره آموزشی در مورد تکثیر و پرورش صدف و خیار دریایی را دارم .


این دوره را به دوستان خود معرفی کنید